Методика зображувальної діяльності

Конспект заняття з малювання в середній групі «Рукавичка для звірів»

Програмне зміст:
1. Вчити малювати рукавичку з допомогою долоньок. Самостійно створювати орнамент - за поданням або за замысу.
2. Формувати точні графічні вміння акуратно і впевнено обводити кисті рук, тримаючи олівець біля руки і не відриваючи його від паперу.
Розвивати уяву, координацію рухів руки і очі.
3. Виховувати доброзичливе ставлення один до одного.
 Матеріал та обладнання:
Білий папір формату А4, прості олівці, пензлі, фарби, серветки, баночки для води, підставки, зразки, кілька гарних рукавичок, ляльковий театр.
Попередня робота:
Читання української народної казки «Рукавичка». Розглядання книг, ілюстрацій. Гра «Знайди пару», ігрова вправа «Намалюй рукою візерунок».
 Хід заняття.
Діти сидять на стільчиках півколом. Показую дітям ляльковий театр, української народної казки «Рукавичка».
Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка. Ішов дід, так і обранил рукавичку.
От біжить мишка, влізла в цю рукавичку та й каже:
- Тут я буду жити.
А в цей час жаба,- запитує:
- Хто, хто в рукавичці живе?
- Мишка - поскребушка. А ти хто?
- А я жабка - попригушка. Пустіть і мене!
- Іди!
Ось їх вже двоє. Біжить зайчик до рукавички та й питає:
- Хто, хто в рукавичці живе?
- Мишка - поскребушка, жаба - попригушка. А ти хто?
- А я зайчик - побігайчик. Пустіть і мене!
- Іди!
Ось їх уже троє. Біжить лисичка:
- Хто, хто в рукавичці живе?
- Мишка - поскребушка, жаба - попригушка, зайчик - побігайчик А ти хто?
- А я лисичка - сестричка. Пустіть і мене!
- Іди!
Ось їх уже четверо. Глядь біжить дзига і питає:
- Хто, хто в рукавичці живе?
- Мишка - поскребушка, жаба - попригушка, зайчик - побігайчик, лисичка - сестричка А ти хто?
- А я вовчок - сірий бочок. Пустіть і мене!
- Іди!
Вліз і цей. Стало їх п'ятеро. І так їм тісно, що не повернутися. І тут затріщали гілки; вилазить ведмідь:
- Хто, хто в рукавичці живе?
- Мишка - поскребушка, жаба - попригушка, зайчик - побігайчик, лисичка - сестричка, вовчок - сірий бочок А ти хто?
- А я медведюшка - батюшка. Пустіть і мене!
- Як же ми тебе пустимо, адже і так тісно!
- Так, як - небудь!
- Йди, тільки скраєчку!
Вліз і їх стало шестеро, та так тісно, що рукавичка, тогго дивись розірветься.
А тим часом дід спохопився - нема рукавички. Він тоді повернувся шукати її. А собачка побігла вперед. Бігла, бігла, бачить - лежить рукавичка і пошевеливается. Собачка тоді загавкала:
- Гав, гав, гав!
Звірі злякалися, рукавички вискочили і розбіглися.
Дід прийшов і забрав рукавичку.
- Звірі залишилися без будинку.
- Хлопці, як ви думаєте чи зможемо ми допомогти їм? (Відповіді дітей).
- Що нам треба зробити? (Відповіді дітей).
- Тоді ходімо до своїх робочих місць.
- Подивіться, у мене вже є пара рукавичок. Які рукавичці? (Відповіді дітей).
- Що на них намальовано? (Візерунки - колечка, кола, крапки, хвилясті і прямі лінії).
- Всі вони однакові по кольору, узору? (Відповіді дітей).
- Рукавичку я буду малювати з допомогою своїх долоньок. Я кладу ліву руку на аркуш паперу зліва, щоб залишилося місце для другої рукавички, пальці щільно притиснуті один до одного, великий палець відсунутий убік. Беру простий олівець трьома пальцями - середнім і великим, вказівний зверху, і обвожу свою долоню, ніде не зупиняючись і щільно притискаючи олівець до руки. Прибираю руку з листа, бачимо рукавичку.
- Що потрібно зробити? (З'єднати початок і кінець лінії)
- Також малюю праву рукавичку, праву руку кладу на аркуш паперу праворуч і обвожу олівцем, який тримаю влівій руці.
- Рукавичка вийшла. Але чогось на ній бракує. Чого? (Візерунків)
- Що можна намалювати на рукавичці? (Відповідь дітей).
Викликаю для показу дитини.
- А тепер, давайте відпочинемо.
Физминутка.
Розбіглися по галявині
Ведмедики, лисоньки і зайчики ходьба на місці.

Стали весело кружляти
Стали звірі веселити. кружляють.

Раз - стрибок, два - стрибок
Відпочивай і ти, дружок. стрибають.

- Відпочили, сідайте. Подумайте чого ви начнети малювати?
- Як тримати олівець, пензлик?
- Для чого потрібна серветка?
- Не забудти, що у вас рукавички в парі повинні бути однаковими.
Під час самостійної діяльності посказываю, допомагаю.
По закінченню роботи, діти виходять з - за столів зі своїми роботами. Кладуть їх на килим «галявину» перед звірами. Проводжу аналіз.
- Хлопці, ви постаралися, придумали самі візерунки, всім звірам намалювали будиночки. Молодці.
- А чим ми сьогодні займалися на занятті? (Відповіді дітей).
- На цьому наше заняття закінчене.

Конспект заняття з аплікації в II молодшій групі "Кульки для клоуна"

Мета.
Закріплювати вміння наклеювати різнокольорові круги різного розміру, кольору. Викликати позитивні емоції від спільної роботи.2
Завдання:
Освітні: закріплювати уявлення про геометричні фігури - коло; удосконалювати вміння класифікувати предмети за кольором; закріплювати прийоми наклеювання.
Розвиваючі: розвивати мовлення, пам'ять, увагу, мислення.
Виховні: продовжувати виховувати у дітей чуйність, співчуття до казковим персонажам, викликати бажання допомагати їм.
Матеріали та обладнання.
Кулі пластмасові (червоні, жовті, зелені); рознос; 3 однакові кошики з кольоровим орієнтиром (стрічки червоного, жовтого та зеленого кольорів); аркуш білого паперу формату А1 з зображенням сумного клоуна, картка з намальованими на ній посмішкою для клоуна; вирізані кружечки різного кольору, клей, пензлі, серветки; коробка з надувними кулями; аудіозапис Ст. Шаїнського «Цирк».
Хід заняття
Діти заходять в групу. На столі, на великому розносі лежать пластмасові кулі різних кольорів.
Вихователь.
- Хлопці, що це? (Кулі).
Як їх багато. А які вони гарні!
А хто мені скаже, якого кольору ці кулі? (Відповіді дітей).
Індивідуальні питання.
Варя, покажи куля червоного кольору.
А ти, Лада, покажи шар жовтого кольору.
Ну, і куля зеленого кольору нам покаже Ігорьок.
(Вихователь хвалить дітей).
Вихователь. - Ой, хлопці, подивіться, а кульки розсипалися (висипати на підлогу кулі).
- Напевно вони хочуть пограти з вами.
Які вони різні
Жовті і червоні,
Зараз ми їм допоможемо
В кошики всі їх складемо.
Запропонувати хлопцям зібрати кулі. І покласти в кошик кулі такого кольору, якого стрічки на кошику.
(Перевірити разом з дітьми, всі кульки лежать в своїй кошику).
Стук у двері.
Вихователь. - Здається, до нас хтось прийшов.
(Відкриває двері і заносить панно з зображенням сумного клоуна).
Клоун. (Сумно) - Здрастуйте, хлопці!
Діти вітаються з клоуном.
Вихователь. - Який настрій у клоуна? (сумне, сумне). А як ви думаєте, чому? (Відповіді дітей).
- А сумний він тому, що йому хочеться грати, але у нього немає кульок. Допоможемо йому розвеселитися? У вас на столі лежать різнокольорові гуртки - кульки і все необхідне, щоб наклеїти їх. Зробити це треба красиво - так, щоб кульки оточували нашого клоуна. Тоді він стане веселим.
- Покажіть, як клоун буде жонглювати кульками. (Діти імітують рух).
- А зараз приступимо до роботи.
В процесі роботи уточнити у дітей, куди вони будуть наклеювати кулі (вгору, вниз, над клоуном, під клоуном).
По закінченні роботи вихователь (непомітно для дітей) приклеює на обличчя клоуна картку з посмішкою.
Вихователь. - Подивіться на вираз обличчя клоуна. Що ви помітили? (Відповіді дітей). Який у нього зараз настрій? (Веселий, радісний).
- Так, клоун нам посміхається і говорить вам дякуємо за гарні, різнокольорові кульки. А ще він приготував для вас сюрприз.
З коробки дістати різнокольорові надувні кулі та під музику Ст. Шаїнського «Цирк» запропонувати дітям пограти з ними.

Заняття з аплікації для молодшої групи
Тема: Вивчення вірша Н. Забіли «У нас сьогодні весело» А. «Зимова ніч»
Мета:Навчати дітей створювати виразний образ дому, занесеного снігом, творчо застосовуючи різні техніки аплікації (симетрична, обривна, накладна). Розширювати спектр художніх засобів обривної аплікації й показати її худньо-виразні можливості. Розвивати почуття форми та композиції.
Матеріали:вірш Н. Забіли «У нас сьогодні весело», кольоровий і білий мякий папір, ножиці, клей, пензлики для клею.
Хід заняття
1. Створення позитивного настрою.
Вправа «Здрастуй!»
Здрастуй, сонце золоте!
Здрастуй, небо голубе!
Здрастуй, деревце мале!
Здрастуй, чистий білий сніг!
Привітав я вас усіх!
(Діти виконують нахили уперед, начебто кланяються один одному, вітаючись.)

2. Презентація та вивчення вірша Н. Забіли «У нас сьогодні весело»
У нас сьогодні весело
В дитячому садку:
Ялиночку принесено,
Поставлено в кутку!
Так гарно-гарно прибрано
Ялиночку у нас:
І блискітками срібними,
І безліччю прикрас.
Ялиночко, красунечко!
Ліхтарики блищать,
Хороші подаруночки
Під вітами лежать.
А ми в долоні плескаєм,
Співаємо пісень.
Нам дуже, дуже весело
В такий святковий день!
3. Дидактична гра «Що може подарувати зима?»
Мета: сприяти розвитку в дітей уяви, творчості, фантазії; розвивати позитивне ставлення до зими.
Вихователь називає будь-яке слово, яке стосується зимової пори, а діти повинні пояснити, що може їм подарувати зима. Наприклад:
санчата — радість, задоволення;
іній — красу, чарівність…
Переможе той, хто придумає найцікавішу відповідь.
4Фізкультхвилинка «Під снігом»
На ялинку сніг спадав, (Присідання.)
Голочки їй лоскотав, (Згинання пальчиків.)
Гілочки додолу гнув, (Нахили до кожної ноги.)
В білу шубку загорнув, (Імітація з махами рук.)
Щоб ялинка мила
Спала, не тремтіла. (Імітація.)
5. Бесіда «Снігопад»
Вихователь: уявіть собі, неначе йде білий пухнастий сніг та укриває всю землю незвичайною «ковдрою». Сніг лягає на гілки дерев, і вони стають казково прекрасними. Сніг падає на дахи будинків, і вони одягають білосніжні шапочки. Якщо сніг ітиме довго-довго, все навкруги стане білосніжним,пухнастим і ошатним, таким самим білим, як цей папір (вихователь показує аркуш білого паперу).
6. Продуктивна діяльність.
– Сьогодні ми будемо створювати композицію будинок на лісовій галявині під снігом.
1. Інструктаж вихователя
2. Візьмемо елементи будиночка і виріжемо їх  по лінії.
3. Потім приклеїмо на аркуш.
– Як можна показати, що на цій картині був снігопад – довго-довго йшов пухнастий сніг. (Діти пропонують свої варіанти).
Потім вихователь бере білий папір або паперову серветку, розриває на шматочки, злегка зминає  швидко приклеює на дах будиночка. Разом з дітьми дивується і радіє тому, що будиночок відразу став затишним і казковим.
4. Діти обривають білий аркуш паперу та приклеюють його на будиночок.

7. Перегляд та обговорення дитячих робіт.
Виставка дитячих робіт. Діти розповідають про свої роботи. Вихователь дякує дітям за роботи і відзначає, що кожен  зміг створити неповторний будиночок.

Конспект заняття з ліплення в старшій групі
«Зайченя»
Освітні завдання: вчити дітей ліпити зайця, використовуючи іграшку в якості натури; передавати форму частин іграшки: овальну (тулуб), округлу (голова), циліндричну (ноги); передавати пропорційне співвідношення частин і деталі (вуха, хвіст, лапи); вчити поєднувати виліплені частини в одне ціле, щільно з'єднувати їх шляхом примазывания однієї частини до іншої.
Виховні завдання: виховувати посидючість, інтерес до занятияю ліпленням.
Розвиток мовлення: овальний, циліндричний, метод змащування, розгладження.
Роздатковий матеріал: пластилін (білий, чорний, червоний, синій), дошка для ліплення, стека.
Демонстраційний матеріал: м'яка грушка заєць, заздалегідь виліплені деталі: тулуб, голова, ноги, лапи, вуха, хвіст.
Методичні прийоми: ігрова ситуація «до нас у гості прийшов заєць», бесіда про зайця (частини тіла, деталі), спонукання дітей до дії - «зліпимо зайцю друзів», самостійна діяльність дітей, физминутка «зайчик біленький сидить...», зображувальна діяльність дітей, підведення підсумків.
Хід проведення заняття
Діти сідають на стільці навколо килима.
Вихователь:
- Хлопці, сьогодні до нас у гості завітав незвичайний гість. Відгадайте, хто це?
Любить червону моркву,
Гризе капусту дуже спритно,
Скаче він то тут, то там,
По лісах і по полях,
Сірий, білий і косою,
Хто скажіть він такий?
Діти:
- Зайчик.
Вихователь:
- Подивіться, який він чудовий. Хлопці, зверніть увагу на його частині тіла. Які частини тіла є у зайця?
Діти:
- Тулуб, голова, ніжки, лапки, вушка, хвостик.
Вихователь:
- Скажіть, якої форми тулуб? Голова? Ноги? Лапки? Вуха? Хвостик?
Діти відповідають: овальної, круглої.
Вихователь:
- Яка частина тіла найбільша?
Діти:
- Тулуб. Після тулуба за величиною йде голова, потім - ноги, лапки, вуха і найменша частина - хвіст.
Вихователь бере заздалегідь підготовлені частини:
- Хлопці, скажіть, яким способом потрібно ліпити тулуб? Голову? Лапки? Вуха? Хвіст?
Діти:
- Треба взяти стеку, відламати шматочок пластиліну, розкачати круговими рухами долонь, щоб вийшов шар, потім прямими рухами розкачуємо пластилін у формі овалу.
- Голову потрібно робити так: розкачати пластилін коловими рухами в форму кулі.
- Лапки і вуха робляться способом розкочування «ковбаски».
- Для хвостика береться найменший шматочок пласти ліна і розкочується маленька кулька.
Вихователь:
- Зверніть увагу. Спочатку до тулуба прикріплюється голова, потім ноги, лапки, на голові - вушка, потім хвіст. Кожну деталь потрібно щільно примазувати при з'єднанні.
(Примітка. Прийом зображення вихідних форм (голови, тулуба, ніг) показувати не слід, так як ці способи повинні бути засвоєні раніше).
Вихователь:
- Хлопці, подивіться, наш гість прийшов до нас один. Давайте зліпимо йому друзів, щоб йому не було самотньо.
Діти сідають на свої місця за столами.
Вихователь:
- Зайчик буде спостерігати а вами. Приймемось за справу. Візьміть стеку, відламайте шматочок пластиліну за допомогою стеки. З якої частини тіла потрібно почати?
Діти:
- З тулуба. (Одна дитина вголос описує процес ліплення).
Вихователь:
- Тепер продовжимо. Яку частину будете ліпити?
Діти:
- Голову. (Одна дитина вголос описує процес ліплення).
Вихователь:
- Ви напевно трохи втомилися. Встаньте біля своїх стільчиків і виконуйте рухи і слова за мною.
Зайчик біленький сидить
І вухами ворушить.
Ось так, ось так,
Він вухами ворушить.
Зайчику холодно сидіти,
Треба лапоньки зігріти,
Ось так, ось так,
Треба лапоньки зігріти.
Зайчику холодно стояти,
Треба зайчика поскакати.
Ось так, ось так,
Треба зайчика поскакати.
Вихователь:
- Продовжимо. Яку частину будете ліпити зараз?
Діти:
- Лапки і ніжки. (Діти ліплять).
Вихователь:
- За яку частину візьметеся тепер?
Діти:
- Вушка. (Одна дитина вголос описує процес ліплення).
Вихователь:
- Молодці, у всіх виходить. І що залишилося зліпити?
Діти:
- Хвіст. (Одна дитина вголос описує процес ліплення).
Вихователь бере м'яку іграшку:
- Нашому гостю дуже сподобалися друзі, яких ви зліпили. Молодці! А тепер розставте зайчиків на підставки.
Діти ставлять свої роботи на підставку для дмонстрации, чергові прибирають робочі місця.

Заняття з малювання для старшої групи
Тема:«Ялиночка»
(малювання по солі або посипання сіллю)
Мета: розширювати й поглиблювати знання дітей про хвойні дерева, будову дерева, ознайомлювати  з нетрадиційним способом малювання посипання сіллю, розвивати емоції й міміку; учити радіти з результатів роботи.
Матеріали: зображення хвойних дерев; аркуш, фарба, волога канчірка, серветка, сіль, вода для миття пензля.
Хід заняття
1. Створення позитивного настрою.
Вправа «Здрастуй!»
Здрастуй, сонце золоте!
Здрастуй, небо голубе!
Здрастуй, деревце мале!
Здрастуй, чистий білий сніг!
Привітав я вас усіх!
(Діти виконують нахили уперед, начебто кланяються один одному, вітаючись.)
2. Мотивація діяльності.
— Скажіть, будь ласка, яка зараз пора року? Як ви здогадалися?
— Які опади найчастіше бувають узимку? Що можна сказати про сніг?
— Чим вкриваються річки й озера узимку? Який буває лід?
— Назвіть, будь ласка, зимові місяці.
— Як виглядають дерева взимку? (Тихі, замріяні, вкриті снігом, як ковдрою, одягнені в снігові шуби, дрімають під сніжною ковдрою.)
Давайте послухаємо історію про ялинку.
Зібралися лісові тварини на галявину до ялинки, щоб прикрасити Її. Аж бачать — дроворуби зібралися рубати дерево. Лісові жителі прогнали дроворубів і встигли порятувати ялинку. Якби ж усім ялинкам так щастило! Як було б гарно. А в оселях нехай стоять собі штучні деревця або намальовані. А якщо хтось іще не вміє малювати ялинку, ми навчимо!
3. Фізкультхвилинка «Під снігом»
На ялинку сніг спадав, (Присідання.)
Голочки їй лоскотав, (Згинання пальчиків.)
Гілочки додолу гнув, (Нахили до кожної ноги.)
В білу шубку загорнув, (Імітація з махами рук.)
Щоб ялинка мила
Спала, не тремтіла. (Імітація.)
4. Образотворча діяльність.
— Сьогодні ми з вами виконаємо цікаву роботу намалюємо ялинку, але з використанням нетрадиційної техніки малювання посипання сіллю.
Виконання роботи:
– Розташувавши вертикально аркуш, знайдіть його серединку.
–Малюємо ялинку
yalynka
–Доки фарба не висохла, посипати малюнок сіллю, яка надасть роботі зернистості
5. Рухлива гра «Ялинка».
Одна дитина стоїть в середині кола та тримає в руках бубон.
Вихователь з дітьми стають в коло обличчям до «ялинки» і виконують відповідні рухи, проказуючи:
Ой, ялинко зелененька,
Ти була колись маленька,
А тепер ти ось яка-
І висока , і струнка.
Ось така, ось така-
І висока, і струнка.
Біля тебе ми, ялинко,
Заспіваєм пісню дзвінко,
Візьмем руки у бочок,
Затанцюєм гопачок.
Ялинко, пограй з нами!
«Ялинка» з бубном стає між двома дітьми. За командою діти оббігають коло в протилежні сторони. Хто перший підбігає і вдаряє в бубон – той переможець.
6. Перегляд та обговорення дитячих робіт.
Виставка дитячих робіт. Діти розповідають про свої роботи. Вихователь дякує дітям за малюнки і відзначає, що кожен зміг створити неповторний образ ялинки.

Немає коментарів:

Дописати коментар